четверг, 4 ноября 2021 г.


ДНЗ «Подільський центр ПТО»


Урок: Рисунок з натури натюрморту середньої складності з рослинними елементами





Викладач:
Сідор Ірина Леонідівна







Рисунок з натури натюрморту середньої складності з рослинними елементами.

Тема уроку: аналіз натюрморту, визначення етапів роботи, створення композиційного начерку.
Тип уроку: Комбінований урок конструктивного учбового рисування.
Ціль уроку:
  • створити графічними засобами рисунок натюрморту;
  • розвинути творчі здібності та навички у роботі олівцем
Мета уроку:
Пізнавальна:
1.     Розширити уяву про лінійний рисунок та особливості виразності
2.     Сформувати вміння та навички в володінні  графічним матеріалом. Згадати особливості лінії як засобу вираження форми.
3.     Удосконалити знання про композиційне вирішення зображення.
Розвиваюча:
1.     Вдосконалити вміння аналізувати форму предметів.
2.     Оволодівати законами образотворчої грамоти.
3.     Сформувати просторове мислення.
Виховна:
1.     Розвинути увагу, спостережливість та терпіння.
Забезпечення уроку:
Для учителя: сформований натюрморт; таблиці з послідовним виконанням роботи; зразки робіт учнів.
 Для учнів: прості олівці, гумка, папі для рисунку форматом А4
План уроку:
1.     Організаційний момент.
2.     Повідомлення теми та цілей завдання.
3.     Повторення та перевірка знань.
4.     Пояснення нового матеріалу.
5.     Практична робота.
6.     Аналіз робіт учнів.
7.     Домашнє завдання.
Хід уроку
1.     Організаційний момент.

Привітання. Перевірка підготовки учнів до уроку.
2.     Повідомлення теми та цілей завдання.
Перед нами знаходиться група предметів сформованих в натюрморт. Натюрморт складається з рельєфного гіпсового зліпка листя винограду, вази з сухими рослинами та драперіє, яка утворює складки.
Необхідно грамотно закомпонувати групу предметів; правильно передати взаєморозташування предметів в просторі; передати пропорції; зробити конструктивний аналіз форм.
3.     Повторення та перевірка знань.
Питання: 1. Що називають натюрмортом?
                  2. Способи утворення натюрмортів
Всі, хто малює з натури, обов'язково проходять через різні етапи ускладнення роботи. Процес навчання малюнку на певному етапі пов'язаний з малюванням натюрморту (від франц. Nature morte - мертва натура).
Світ природи і речей, що оточують людину в повсякденному житті, - невичерпна скарбниця форм і колірних відтінків. Простота і пластичне досконалість побутових предметів, витонченість і ніжність квітів, своєрідну будову і соковитість фруктів і овочів і багато іншого завжди були об'єктами уваги художників. Малюнки та твори живопису, в яких втілюються в образну форму побутові предмети, знаряддя праці, овочі, фрукти, їжа, дичина, букети квітів і т.п., називаються натюрмортами.
Натюрморти можуть бути «побаченими» прямо в житті і «поставленими» спеціально для вирішення різних образотворчих завдань. І ті, і інші привертають увагу, тому натюрморту приділяють так багато місця в образотворчому творчості, що він став по праву самостійним жанром. «Побачений» натюрморт - це зображене художником природне групування предметів, а «поставлений» - складений з свідомо підібраних предметів, необхідних для втілення певного задуму автора.

4.     Пояснення нового матеріалу.
Зображення натюрморту має свою певну закономірність і методичну послідовність. Абсолютно неприпустимо, наприклад, лише почавши малюнок, зайнятися детальним опрацюванням незначних дрібниць, якщо не визначена ще основна форма, не вирішена тональна ідея постановки. Це відразу ж призводить до роздрібненості малюнка, яку потім недосвідченому малювальнику виправити неймовірно важко і часом неможливо. Крім того, подібний поспіх веде до помилок в пропорційних відносинах, а звідси - до невдачі, невіри в свої сили і розчарування.
Пам'ятайте, що в образотворчій практиці існує перевірений метод послідовної роботи над малюнками, заснований на принципі: від загального до деталей і від деталей знову до загального.
Етапи роботи:
1.Розташування композиції рисунка;
2.Передача взаємного розташування предметів в просторі ;
3.Відображення пропорцій предметів натюрморту;Перспективна побудова кожної окремої форми.
 1 етап роботи
Після того як натюрморт поставлений, ви вибираєте певне місце, звідки постановку добре видно (ми вже говорили про найбільш оптимальній відстані від малюючого до натурного об'єкта: вона повинна складати приблизно три розміри самої натури).
Виразність і правдивість зображення натюрморту залежать від вашої здатності спостерігати, компонувати, будувати малюнок, моделювати його тоном і т.д.
Перед безпосередньою роботою над малюнком доцільно виконати одну-дві замальовки постановки для пошуку раціональної та ефектною компонування зображення на папері. Замальовки бажано виконувати швидко, ґрунтуючись на першому, ще дуже свіжому враження від постановки, прагнучи передати в них характерні особливості натури, взаємозв'язок і пропорції форми кожного предмета, відношення площі зображення до площі формату листа.
Тут головне місце приділяється визначенню всієї ширини і всієї висоти предметів відразу для обмеження поля зображення, тут же намічаються легкими лініями позиції кожного з тіл відносно один одного і площину, на якій вони поставлені.

 2етап роботи
На наступному етапі малювання натюрморту ви повинні уточнити місце кожного з двох предметів в зображенні і визначити їх пропорційні відносини. У цьому проміжку роботи виявляйте також конструктивну основу форми. Тут рішення всіх задач даного етапу зображення засновуйте на уважному аналізі постановки. Форму будуйте поки одними лініями, бачачи свій малюнок «каркасних», але дотримуйтесь відому міру, щоб вони у вас не виглядали всюди однакової товщини.

3 етап роботи
Третій за рахунком етап роботи проведіть як подальше уточнення форми тіл, що мають об'ємність і рельєфність. Ці ознаки предметів сприймаються тільки за умови світлотіні. Тому вам слід не тільки намітити великий свіло,  ще більшу тінь, але і визначити легкими штрихами всі основні градації (поступові розташування) світлотіні. Про ці закономірності розподілу світла, півтонів, власної і падаючої тіней говорилося не один раз, і ви про них знаєте. потрібно тільки уважно стежити в натурі і порівнювати на папері, наскільки один предмет темніше або світліше іншого. Крім цього не забувайте також про відмінності в малюнку технічних прийомів роботи олівцем, щоб вже на цій стадії малювання виявити відмінність фактур предметів. Усе разом узяте і розглянуте з позицій перспективного побудови, об'ємності і рельєфності форм, тонового вирішення, матеріальності веде вас до останнього етапу роботи над малюнком натюрморту.


                                                    1 етап роботи

                                                   


                                                 2 етап роботи
     
                                   

                                                3 етап роботи

                              




5. Практична робота: зробити композиційний начерк натюрморту; визначити взаєморозташування предметів.
6. Аналіз робіт учнів.
7. Домашнє завдання: зробити лінійно-конструктивну замальовку нескладного натюрморту з рослинними елементами.





Комментариев нет:

Отправить комментарий